Followers

Thursday, November 24, 2011

Minum petang di rumah Ain

Salam semua...Maaf dah berapa lama menghilangkan diri
Sejak kebelakangan ni agak sibuk dengan berjalan,masalah pun banyak
dengan motor rosak nya..tapi Alhamdullillah semua dah selesai dan sekarang
dah boleh layan blog..hehehehe..
Rindu pula lama tak bercerita..ok hari ni nak cerita pasal minum petang dekat rumah kawan baik aku
Sebenarnya bulan lepas punya cerita tapi baru nak post..hehehehe

Masa dekat office hujan lebat hari tu,terus sms Ain cakap buat
jemput-jemput ikan bilis dengan teh o balik kerja nanti aku nak datang..
Dia pun cakap ok...habis kerja je terus ke rumah dia
Lama tak jumpa minah ni maklum lah sejak dia dah kahwin dia dah berhijrah ke rumah mertua dia
dekat Kampung Tanjung Kupang,lokasi nya dekat depan rumah aku yang lama..
Cara cakap berhijrah macam lah jauh sangat kan dia pindah padahal sekangkang kera je
rumah mertua dia dari rumah aku sekarang..tapi kalau aku tak pindah dulu memang dekat lah aku
dengan dia..memang tak terpisah..

Ok..balik pada cerita minum petang,sampai-sampai rumah dia je semua dah terhidang atas meja
Wah rajin betul masak walau tengah berbadan dua ye Puan Ain,hehehehe
Teh o dah terhidang 1 jug,asam pedas ikan kembung,tapi ada 1 je benda pelik sebab
masa aku sms tadi aku minta dia buat jemput-jemput tapi yang terhidang macam lempeng
tapi lempeng nya sederhana tak besar sekali pandang macam jemput-jemput..
aku pun tanya lah kat Mak Buyung ni apa benda tu..
Aku: ni apa benda in?
Ain: Kau suruh buat jemput2 tapi aku nak makan lempeng,
       jadi nak adil aku buat lah macam ni...
Aku: kahkahkahkahkah.....

Bijak juga kawan aku sorang ni sebab nak jaga hati kawan dia berlaku adil
dalam membuat jemput-jemput..rasa memang macam jemput-jemput sebab ada bawang ikan bilis
tapi bentuk je lain macam lempeng sebab dia nak makan lempeng..hahahahahaha
kami pun tergelak-gelak sambil bergosip-gosip maklum lah lama tak jumpa
dulu hari-hari asyik berkepit je berdua dah macam belangkas..tu tak apa lagi
disebabkan kami sentiasa berkepit Kak Long aku agak longkang sikit mulut dia
dan mengatakan kami pasangan lesbian..oh kami tidak sama sekali macam tu ye..hihihihi
dulu MANA ADA AIN DISITU ADA ANA..tapi sekarang tak lagi..
semua dah berubah sejak Ain kahwin dengan pilihan hatinya...sob..sob..sob.... :-(
Sedih dah tak ada kawan,bukan maksud dia dah kahwin kami tak berkawan cuma
kami dah tak rapat macam dulu,dia dah ada tanggungjawab..hehehehe
Ain.....best tak kahwin??hahahhaahahaha..nak kahwin juga.... :-( hahahahaha (penyakit gatal dah sampai)
Sekarang dah masuk 6 bulan aku jalani hidup tanpa Ain,sekarang ke mana je pergi sorang-sorang
dulu jangan harap lah kalau nak ke mana-mana dengan Ain..apa semua Ain..
Kat bawah ni aku nak tunjuk jemput2 + lempeng =jempeng versi Ain....

 hehehe jempeng hasil dari Puan Ain

 Terima kasih ye bagi aku melantak

 Ini lah dia sahabat baik aku..Habibi Ya Nurul Ain

Nak selitkan sikit gambar masa dulu-dulu...hehehe

p/s: uhuk2 nantikan next entry cerita pasal kawan baik aku ni..
dan macam mana awal perkenalan kami hingga kami akrab sampai sekarang... :)

1 Love KSR:

Hernee Nazir said...

ptut la aku tngok status ain jempeng..

 
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesNews MagazineFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver