Followers

Friday, October 28, 2011

Baru jenggah dapur

Sebenarnya nak cerita pasal balik kerja semalam
Sampai rumah dah pukul 5 lebih dalam hujan lebat..
Tapi aku tak lah basah kuyup lagi sebab ada raincoat
Sampai je rumah perut rasa lapar,maklum la hujan-hujan
memang lah perut lapar..
Aku pun terus ke dapur (baru nak pandang dapur..hihihi)
Terus masak nasi,buka peti sejuk ada pula ketam
tengok atas meja ada buah ku ini  dalam otak
fikir nak masak apa,fikir punya fikir dapat lah idea..
Nak masak Ikan asam rebus,Ketam rebus dengan sambal kuini..
Tapi ikan tak ada pula macam mana?
Aku naik atas mandi dulu lepas siap tu
terus ke kedai cari ikan..Alhamdullillah dapat juga ikan
Masa dekat kedai tu boleh pula jumpa Si Jones beli ikan juga..hehehehe

Bila sampai rumah je terus bersilat dekat dapur..
Tapi tak bersilat mana pun sebab bahan-bahan semua dah ada
Walaupun aku ni pemalas tapi stok lada,bawang,kunyit,dan halia semua
yang dah siap kisar dah sedia ada..kalau nak masak senang..hehehe
Itu pun sebab aku tengok Arwah Mak aku buat macam tu dulu-dulu
jadi sekarang aku pun ikut lah apa yang Arwah Mak buat.
Ok sambung cerita lagi,nasi dah pun masak,ketam dah direbus,
Ikan pun dah dimasak sambil tu aku pun tumbuk lah cili
dengan belacan untuk buat sambal kuini..
Dalam 15 minit semua lauk-lauk tu pun siap
Dengan hidung kembang sambil aku tersenyum sendiri
 melihat hasil air tangan aku..hahahaha
Aku pun hidangkan lah makanan tu untuk santapan aku,
Adik aku tak ada maka aku melantak lah sorang-sorang
dengan penuh selera..hehehe
Rasa pun boleh tahan lah..puji diri sendiri la pula
Habis makan je masuk waktu maghrib
Lepas maghrib hujan pun dah berhenti aku pun
terus naik motor ke rumah Kak Long nak tengok
siapa lagi kalau bukan tengok Si Domok pujaan hati tu..


 Ni dia hasil nya :)

 Ikan asam rebus


Ha.....sambal buah ku ini hahahaha

2 Love KSR:

Hernee Nazir said...

kdkut siot..xbwk pn gi umh aku smbl kuini tu..

Anna_Fauziana said...

mana lah aku tau ko nak...

 
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesNews MagazineFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver